Dacia Duster are un frate geamăn în India. Se numește Nissan Terrano, are la bază SUV-ul românesc și se comercializează pe piața locală din 2013.
Eficientizarea costurilor este principalul motiv pentru care membrii Alianței Renault-Nissan și-au unit forțele. Pe piața din India, colaborarea dintre granzii industriei auto a cunoscut noi dimensiuni. Astfel, Duster cu logo Renault merge acolo braț la braț cu fratele geamăn Nissan Terrano. SUV-ul low cost nu trece granițele Indiei.
Caroseria ascunde tehnologia care stă și la baza lui Duster, ceea ce se reflectă în prețul mic al modelului de origine japoneză.
Și designul său trădează liniile Duster-ului românesc. Aripile evazate, formele simple, statura robustă și garda mare la sol sunt pe lista de caracteristici care fac cele două modele să semene. Blocurile optice au fost însă, redesenate, pentru a-i garanta modelului nipon o personalitate proprie. Acestea seamănă, mai degrabă, cu farurile și stopurile lui Duster facelift, lansat acum 6 ani.
Și cabinele celor două sunt asemănătoare. Terrano prezintă ventilații și volan aproape identice cu cele ale lui Duster. Pentru că prețul modelului de la Nissan va fi mai mare decât cel al fratelui cu origini românești, clienții indieni se pot aștepta și la materiale superioare.
9.900.000 de rupii indiene costă Terrano în India, echivalentul a aproximativ 12.500 de euro. Renault Duster pornește de la aproximativ 10.100 de euro.
Și sub capota Duster-ului Nissan se află aceleași motoare care pun în mișcare SUV-ul de la Renault pe piața indiană. Astfel, Terrano de la Nissan și Duster de la Dacia/Renault împart o unitate de 2.0 litri pe benzină cu 115, respectiv 143 de cai putere, dar și un diesel disponibil tot în două versiuni de putere, cu 85, respective 110 cai putere. Acestea pot fi cuplate la o transmisie manual sau automată și optional, la un sistem de tracțiune integrală.